Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i33r90o58s12l72a29v 85K61u79l64h94a25v78ý 5779882651

Také jsem napsal kdysi na zaujatost tohoto spolku článek. Nejvíce mně na nich vadí stav, kdy dobře a ověřeně vědí, že věc funguje a má výsledky, ale není na to vědecký "osahávací" traktát, tak tomu dáme šutrák. Je samozřejmé, že málo co funguje na 100%, konkrétně bych zmínil jimi odmítanou homeopatii.

Váš článek na pouhou kritiku je moc dlouhý, chtělo by to data.

Já sám se snažím vyhnout chemii a zatím se mně to pátým rokem daří; a jistě navzdory spolku pomatených akademiků. Ale buďme optimisti; když si hrají jako malí, bude hezky!

0/−8
30.3.2015 12:12

J36a40n 77Š49v79a35d14l91e72n82k20a 9114749150

Ale homeopatie už je celkem prozkoumaná. Je to placebo, na kterém si mastí kapsy pár firem v čele s Boironem, a točí se tam takové prachy, že je ta lobby mimořádně silná a vymohla si třeba osvobození od klinických zkoušek.

+10/0
30.3.2015 12:25
Foto

V88á89c95l42a54v 98C16h79u26c54h63m77a 6525291328376

Fakt je to placebo? A jak to tedy funguje? Pacientovi něco namluvíte a on vám uvěří a vyléčí se? A jak to dělají s tím "placebem" veterináři?

+1/−3
30.3.2015 12:52

T70o14m36á92š 81D33v25o31ř87á97k 6857665383887

"Pacientovi něco namluvíte a on vám uvěří a vyléčí se?" - ano, to je ve stručnosti placebo efekt. Takhle "léčili" už šamanové v pravěku. Placebo opravdu funguje, o tom není sporu. Účinek je samozřejmě různě velký u různých kategorií pacientů a nemocí - někde značný, někde neměřitelný.

Jak to dělají s placebem veterináři nevím. Vy určitě dodáte link na nějakou dvojitě slepou studii o tom, jak na zvířata funguje to či ono, co skeptikové označují za placebo. Já jenom pevně doufám, že žádný veterinář nenutí zvířata pít naředěnou dezinfekci. Dost na tom, že s "odkyselení organismu" blbnou lidi.

+3/0
30.3.2015 14:23
Foto

V19á84c85l73a75v 15C28h45u33c88h58m56a 6235321848116

Já vím jak funguje placebo. A právě proto jsem se ptal na ty veterináře. Pokud jsou veterináři úspěšní se svou léčbou a přitom nemůže jít o placebo efekt, pak mně vychází jediný možný závěr a sice, že to nějak funguje. Nemusím dodávat link, mám osobní zkušenosti.

0/−1
30.3.2015 15:40

T81o84m68á45š 22D15v74o81ř32á64k 6737745543567

Osobní zkušenosti s čím? Že nějaký veterinář vyléčil zvíře placebem? A jak víte, že by se neuzdravilo i samo? Kolikrát se to opakovalo? Atd...

Já mám také osobní zkušenost - z širší rodiny. Týden ve vysokých horečkách, dokotorka "homeopatka" ordinovala bylinkový čaj a zelí, pacient na ní bohužel dal, tedy vlastně dobře mu tak. Po týdnu žraní zelí bez jakéhokoli náznaku zlepšení podána antibiotika - druhý den obrovská úleva a pokles horečky, další den již bez teploty.

Takhle se můžeme trumfovat jestli homeopatika fungují nebo ne, ale je to k ničemu, protože jednotlivé případy nic nedokazují. Žádnou úspěšnou (a zároveň kvalitní) studii se zastáncům homeopatie zatím provést nepodařilo, takže holt zbývají jen dojmy a osobní zkušenosti.

+2/0
30.3.2015 16:14
Foto

V23á49c50l37a45v 78C90h78u52c27h18m35a 6805461448356

S tím, že nějaký veterinář vyléčil zvířata homeopatiky.

Jistě, vždycky je možné, že by se zvíře vyléčilo samo, jen je s podivem, že se tak stane po zásahu veterináře. Asi byste se pousmál, kdybych vám to samé řekl u klasické medicíny, že se pacienti prostě uzdravují sami. 

Ano, každý máme osobní zkušenosti a někteří věříme pouze a jen jim a tomu co nám předkládá mainstream a někdo věří i zkušenostem jiných a neuzavírá se před dalším rozšířením svých znalostí a vzdělanosti.

A co se týče těch studií ... z principu je to téměř nemožné, protože homeopatie na rozdíl od klasické medicíny pohlíží na člověka jako na jedinečnou bytost a je si vědoma, že to co zabere u mně nemusí zabrat u vás. Zbývá tedy myslím asi 150 let zkušeností které prokazují, že homeopatie může pomoci tam kde klasická medicína je bezradná. Pro příklad můžeme jít k zakladateli homeopatie a jeho úspěchům při léčbě myslím že tyfové epidemie, kde klasická medicína byla bezradná.

0/−2
30.3.2015 20:46

T19o92m45á85š 26D11v96o92ř75á13k 6197145503217

"z principu je to téměř nemožné, protože homeopatie na rozdíl od klasické medicíny pohlíží na člověka jako na jedinečnou bytost a je si vědoma, že to co zabere u mně nemusí zabrat u vás."

Promiňte, ale to jsou fakt žvásty. Podobná prohlášení jsou učebnicovým příkladem pokusu o imunizaci teorie. Není za tím nic jiného než snaha vyhnout se měření reálných výsledků. Nějaká metoda stanovení léčby musí existovat i v případě homeopatie, jinak by homeopat nemohl léčit. Nikdo nepožaduje, aby daná škrobová pilulka fungovala pro všechny typy lidí. Jestliže homeopat musí nad každým člověkem sáhodlouze rozjímat, vybrat mu "lék na míru" a ještě při tom skákat po jedné noze, tak ať to udělá, studii pořád půjde sestavit, ostatně léky na míru zná i klasická medicína.

Tvrdím, že příběhy o vyléčení tyfové epidemie zakladatelem homeopadie spadají do říše bájí a pověstí. Tím se nechci zastávat "klasické medicíny" 18. století, protože ta tehdy byla v plenkách, prolezlá různými pověrami, zrovna tak jako dnešní pseudovědy.

+4/0
31.3.2015 8:13

J40a52n 90Š75v75a18d16l85e85n15k20a 9124419510

"... z principu je to téměř nemožné, protože homeopatie na rozdíl od klasické medicíny pohlíží na člověka jako na jedinečnou bytost a je si vědoma, že to co zabere u mně nemusí zabrat u vás." Takže souhlasíte s tím, že firma Boiron je spolek podvodníků, protože prodává univerzální homeopatika, třeba Oscillococcinum, které má údajně na nachlazení zabrat všem?

A další dotaz: Pokud jsou ty studie z principu nemožné, jak vůbec můžete říct, že homeopatie funguje? Prokázal to vůbec někdy někdo, a pokud ne, tak proč si myslíte, že funguje?

+1/0
31.3.2015 8:30

J36a85n 34Š37v46a96d54l80e39n67k40a 9214519560

Jo, a na základě čeho Hahenman a další vůbec vymysleli přesné léčebné postupy, jestliže podle vás nelze provést žádné vědecké studie? To prostě tak dlouho zkoušeli, až se jim to náhodou povedlo?

+1/0
31.3.2015 8:33
Foto

L60a42d69i85s37l41a86v 65S44t14r70n35a29d 7334161394758

Veterináři dávají "psychické" placebo páníčkům a paničkám.

+1/0
30.3.2015 19:49
Foto

V23á68c55l66a88v 77C80h67u53c65h59m22a 6325451648656

Umíte to vysvětlit nějak srozumitelněji, aby to nějak vysvětlovalo úspěšnost veterinární léčby homeopatiky?

+1/0
30.3.2015 20:34

J58a34n 53Š45v34a73d10l64e69n51k29a 9664209770

A existuje vůbec nějaká "úspěšnost veterinární léčby homeopatiky"?

+2/0
31.3.2015 8:27

J31a73r10a 91R26a51n95k 1891706639871

Jiste, kone na placebo neveri, presto se prodava Glukosamin ve spotrebach pro vetsi zver na kyble a mozna, ze pomaha, Ginko biloba ma pomahat na zpomaleni demence a celkove starnuti a ubyvani mozkovych bunek, ale to bysme asi museli spast cely strom;-) Nektera homeopatie pomaha, nektera ne....hlavne ta zarucene vyborna v China townu;-)

0/0
31.3.2015 1:20

J28a83n 75Š36v53a21d68l16e69n69k97a 9624929510

Ano, placebo funguje přesně takhle. Klinické zkoušky ukázaly, že homeopatie není účinnější než placebo. U zvířat tento jev není tak dobře prozkoumán, ale podle všeho reagují na stres svého majitele. Pokud věří, že zvířeti podal něco, co mu pomůže, sám se uklidní, na což pozitivně reaguje i zvíře. Navíc podotýkám, že ani u zvířat neexistuje žádná studie, která by účinnost homeopatie prokazovala. Mnoho z těch případů uzdravení po homeopatii ve skutečnosti bude typu: "můj pejsek měl pět týdnů nepěkný ekzém a nic mu nezabíralo, pak jsem mu začal dávat homeopatika a do dvou týdnů byl ekzém pryč".

+1/0
31.3.2015 8:25
Foto

V48á68c90l95a47v 57C24h56u75c43h84m22a 6405281228696

A pokud majitel nevěří, že podal zvířeti něco, co mu pomůže?

0/0
2.4.2015 21:48

J67a63n 88Š57v15a89d33l37e26n39k60a 9604509170

U placeba je zajímavé, že určitý účinek má, i když mu člověk nevěří (červík pochybností "co kdyby to přece jenom fungovalo" asi hlodá).

0/0
2.4.2015 23:31

T32o20m16á49š 77D81v14o93ř33á15k 6737715173417

Když to není ani na "osahávací" traktát, tak jak můžete tvrdit, že "dobře a ověřeně vědí, že věc funguje a má výsledky"? Tahle dvě tvrzení se vzájemně vylučují.

Nikdo přece nepožaduje, aby ta či ona metoda měla 100% účinnost, to nemá ani žádný "chemický" lék. Požaduje se účinnost lepší než placebo. Jestli je problém doložit toto, pak je daná metoda na houby.

+1/0
30.3.2015 14:30

K51a40r79e49l 92V98e12s44e73l44ý 2454573452639

Pane Kulhavý,dat je mnoho, ale psát je sem, je zbytečnost.Jsou tu někteří, stále stejní, kteří stále stejnými argumenty, bez ohledu na skutečnosti dané a prokázané, budou stále stejnými otázkami a stále stejnými argumenty zaplňovat diskuzi až do bezvědomí. Viz předchozí články o tématu zdraví.

0/0
30.3.2015 19:21

J78a17n 96Š62v15a68d21l74e15n89k50a 9394649730

Tvrdá data nejsou žádná. Vše je ve formě "jedna paní povídala".

0/0
2.4.2015 23:32

J39a82r83o43s82l91a85v 84K58o21l67k51a 5144870461709

Klasika - o sobě jste toho řekl mnoho, o předmětu vůbec nic a pomluva bez argumentů patří do mínusů,které si nesete sám ve svém svědomí.

+10/0
30.3.2015 9:28

K14a29r46e50l 24V26e18s20e65l48ý 2304753352899

Ano, právě pomluva bez argumentů je hlavní udělovací zdůvodnění onoho spolku. Bez toho, abych psal o své zkušenosti, (pro vás o sobě), by článek ztratil smysl. Nejsem jako oponenti, kteří píší, že se říká a nebo že se někde píše a proto to musí být pravda.

0/0
30.3.2015 19:25

J98a63n 44Š38v14a89d60l12e74n52k77a 9934579840

Vy jste ale neuvedl ani předmět, který kritizujete. Prostě jste si vylil žluč na spolek Sisyfos, protože odmítl jakousi magickou metodu, které vy věříte.

0/0
31.3.2015 8:35

K94a63r63e32l 38V43e85s30e91l23ý 2584233742729

Pokud bych si chtěl vylít žluč, vypadalo by to opravdu jinak... :-).

Nechci rozebírat jeden "předmět", jelikož jsem přesvědčen, že podobný způsob dehonestrace používají běžně. K zamyšlení pro nezaujaté by měl sloužit jejich "postup" získávání informací a naprostý nezájem, nechat si ukázat či vysvětlit již neoddiskutovatelné skutečnosti.

0/0
31.3.2015 9:53

J76a43n 71Š19v59a68d21l13e16n75k82a 9554209110

A proč ty "neoddiskutovatelné skutečnosti" neprokáže ten, kdo něco tvrdí? Například pan "arcibiskup" Humble? Zrovna jeho životopis z něj dělá svrchovaně podezřelého člověka, proto je třeba každé jeho tvrzení dobře prověřovat.

+1/0
31.3.2015 12:43

K53a93r72e30l 67V32e25s12e83l96ý 2474903132779

Vaše logika postrádá smysl.Oni tvrdí, že nefunguje, oni musí prokázat, že nefunguje. Jste jak náš režim, jsi podezřelý, tak dokaž, že to není tak jak mi říkáme...nemám pravdu?;-)

0/0
1.4.2015 14:44

J71a30n 78Š90v25a86d35l40e80n68k43a 9874739900

Takže když budu tvrdit, že vás vyléčí pití rtuti, tak důkazní břemeno, že to nefunguje, je na vás?

0/0
2.4.2015 23:32

V56á87c49l81a32v 83Č76a97d50e38k 4559511574737

Takto dopadlo prověření tvrzení Jima Humbla, že užívání oxidu chloričitého je zcela bezpečné, protože jeho oxidační potenciál je nižší než kyslíku:

https://www.facebook.com/groups/admin.sisyfos/10152340372754109/

Opak je pravdou.[>-]

0/0
2.4.2015 9:51

K59a73r70e67l 65V43e41s84e95l91ý 2404323752239

Vědci potvrdili výpočtem, že čmelák není schopen letu. A jak to dopadlo? On, blbec, lítá! ;-)

0/0
2.4.2015 21:08

V22á14c86l78a58v 33Č54a94d57e65k 4679281114727

Vědci se ve svých výpočtech mýlili, stejně jako se mýlil Jim Humble v tvrzení o oxidačním potenciálu.

0/0
2.4.2015 21:45

T79o50m45á72š 39D60v80o17ř96á74k 6327405593717

Račte užívat placebo podpořené naředěnou bazénovou chemií? No jestli Vám to funguje, tak si to klidně užívejte dál a na nějaké vědce se vykašlete, k čemu ta zloba?

+5/0
30.3.2015 9:26

M91i56l51a10n 18S63t84e45h51l75í92k 7330299633261

Když už pomlouváte spolek Sysifos, měl byste pojednat o tom údajném objevu, který oni zavrhli a vy ho naopak využíváte ke svému blahu. Doufám, že tím "objevem" nemáte na mysli konzumaci bazénové desinfekce. :-P

+6/0
30.3.2015 9:24
Foto

P14e98t46r 41Z67á15v55l55a66d92s25k41ý 5151163210561

Nevím, proč máte v nadpisu kroužkované u, když v textu to máte pak správně. A mimochodem: napsat článek jako jediný nekonečný odstavec je elementární chyba. Texty musíte členit, jinak to nikdo číst nebude.

+1/0
30.3.2015 9:16

K28a73r82e13l 10V24e67s20e47l87ý 2434983682799

Omluva, opraveno.....:-)

0/0
30.3.2015 10:18

O15n41d26ř90e92j 75K84o97l90á65ř 1453105843161

Jestli můžete psát na počítači připojeném k internetu, jestli můžete jít na vyšetření CT, kde vám odhalí včas vážnou nemoc, je to proto, že věda užívá kritického rozumu, staví na falzifikovatelných teoriích a jakýkoli "objev" třeba nějakého účinku čehosi na cosi podrobuje důkladnému ověřování na dostatečném vzorku případů, aby se vyloučily jiné vlivy. Díky tomu můžete například užívat ty správné léky.

+9/0
30.3.2015 9:12

K91a31r78e39l 39V29e73s58e45l60ý 2254893412369

Potíž je v tom, že oni kritici kritizují i věci, které nikdy nezkoumali, což je poznat ze zdůvodnění oné udělené ceny.

0/0
30.3.2015 19:28



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.