Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B24o39h91u73m54í76r 26Š92i79m70e79k 3981930764694

Chtěl jsem poděkovat za video, ale video nefunguje. A tak musím pokračovat bez jeho znalosti.

V tomto státě vše je ovládáno bysnysem. Pravda je zcela nezajímavá, zajímavý je jen kšeft. A tak je to i s čínskou medicínou. Není podstatné zda je pomoženo, podstatné je, zda je zaplaceno. Já jen, abyste věděl, čemu fandíte. Klasickou léčbu v tomto státě nesmíte zaplatit, ale čínskou medicínu si zaplatit můžete. Asi vám také nic neříká, jaký je rozdíl mezi exaktním poznáním a empirickým pokusnictvím. Všichni ctíte více empirii než exaktnost. To se nám to zdravotnictví bude pěkně prodražovat! Ale nadávat bez hlubší znalosti věci, to vám mládeži jde. Není to příliš rizikový postoj?

:-)

0/0
13.8.2015 12:30

K38a77r66e80l 42D52v14o93ř10á19k 3687227347

Moderni medicina diky usili tisicu inzenyru vam dokaze diagnostikovat mnoho chorob. S lecenim je to uz slabsi a dokonce vas dokaze pouzivanim mnoha leku zabit .

+1/−1
23.6.2015 4:31

T85o46m48á83š 18G49a30y27e72r 4872119845464

Nerozumím, v čem je problém. Oponenti pana dr. Kubka mají možnost se léčit " tradiční čínskou medicínou". Pokud si váží svého zdraví, jistě jim nebude vadit, že si to zaplatí, podobně jako homeopatii. Jen malé doporučení, placebo přijde levněji:-)

+1/−2
22.6.2015 18:25

B81o58h18u76m27í38r 76Š71i48m44e35k 3671600234204

Placebo léčení bez řádné diagnostiky přijde draho. Tebe i stát!

0/0
13.8.2015 12:32

B45o91h63u85š 63H90a16v42e31l 7940902547558

Pan Kubek je blb.

Dejte si pozor na jeho tvrzení = psychosomatické onemocněníznamená, že pacientovi nic není! Tvrzení naše medicína je založena na důkazech.Toto může tvrdit tvrdý ideolog.

Moje setkání s akupunkturou je ze 70 let, první seminářbyl veden doktorem, tvrdil něco o silách Jing a Jang. Za týden jsem slyšelvysvětlení Doc. Šalanského, který byl fyziologem. Zjednodušeně: Akupunkčníjehly působí na nervová zakončení a stimulují mozek.

Jasným důkazem je jiný kožní odpor, který jev akupunkčním bodě měřitelný. Tesla prodávala přístroj Stimul 3, kterým jeodpor měřitelný a tím se dají nalézt body na kůže. Je to dostatečný důkaz?

Kubek je také tlačen byznysem, jde jen o to, že farmaceutimají důkazy dobře procesně zpracovány. Pan doktor si plete si šarlatány alékaře používající akupunkturu.

V 70 letech jsem pracovat v Brněnské úrazovce aslyšel jsem rčení:

Doktor léčí, příroda uzdravuje. Opakuji se, ale diskutující mi nedají jinak. Je tu nějak moc zastánců té správné vědy ;-(

+4/−1
22.6.2015 16:44

B52o65h88u65m94í95r 69Š54i85m33e90k 3391450624474

Každý máme svůj život ve svých rukou. Já dávám přednost exaktní medicíně postavené na důkazech před medicínou empirickou, kde důkazy chybí. Ale Tvoje tělo je Tvoje, samosebou!

0/0
13.8.2015 12:35
Foto

L11a22d26i57s36l19a81v 79M34a24r31e54k 1752257853807

Myslím, že z diskuse na DVTV je patrné, že pan doktor Kubek o čínské medicíně něco ví. Jistě, nestudoval ji na vysoké škole, ale na utvoření fundovaného názoru i jeho obhájení dostatečné množství informací (dle mého názoru) má. Co se Vám nelíbilo na argumentech, které pokládal?

+1/−2
22.6.2015 13:28
Foto

T36o83m30á28š 82B55a69l71v64í52n 1640595682712

On proboha nějaký uvedl? Zkuste mi uvést nějaký příklad...

+1/−1
22.6.2015 14:30
Foto

L55a28d38i68s41l19a78v 42M28a45r70e84k 1642507733507

třeba že alternativní medicína prokazatelně funguje jen v neměřitelných, subjektivních záležitostech (úleva od bolesti), ale nikdy v objektivně rozhodnutelných případech (je těhotná, není těhotná)

+1/0
22.6.2015 14:40
Foto

T93o39m98á51š 64B54a24l43v63í55n 1520535922832

Vy jste špatně poslouchal...pan doktor Bílek uvedl že  vzhledem k tomu, že  antikoncepce není lék, čínská medicína nic takového nezná (protože ta se soustředí výhradně na léčbu), tudíž toto rozhodně není argument o neúspěšnosti čínské medicíny.

+2/−1
22.6.2015 14:57
Foto

L53a31d21i61s68l12a25v 17M83a76r11e93k 1652847573977

pořad jsem sledoval včera v noci, je možné, že jsem poslouchal špatně, tento páně Bílkův argument jsem ale slyšel a souhlasím s ním. Nicméně se mi jendná o něco jiného než o antikoncepci. Když (tentýž) pan doktor chvíli na to jmenoval randomizované úspěchy čínské medicíny, byly to bez výjimky úlevy od bolesti a věci podobného typu. Vše subjektivní, nebyl tam jediný objektivní, zařaditelný do kategorie "je těhotná, není těhotná" (nechápáno doslovně, ale principielně)  nebo chcete-li raději: "svítí, nesvítí"

+1/0
22.6.2015 15:34
Foto

T89o29m96á23š 57B35a59l26v17í11n 1140945142842

To proto že čínská medicína takto binárně nefunguje - je to komplexní záležitost. Pokud bych chtěl udělat nějaké objektivní měření tak lze udělat pouze na úrovni zda léčebný proces pomohl nebo ne. Ale věřte mi nebo ne, ale  například mně byla vyléčena pomocí čínské medicíny (byliny) angína a to pod lékařským dozorem nejednalo se o žádné psychosomatické potíže ale o prokázanou angínu. Jenže se nejedná o jeden lék ale o celý léčebný postup.Léčba ale byla kratší než antibiotická. Ale nerad uvádím osobní zkušenost jako důkaz.

0/−1
22.6.2015 15:42
Foto

L66a34d49i43s90l48a72v 13M81a71r34e85k 1542327503697

ano, o to jde. prokázat, zda léčba pomohla či ne. A u alternativní medicíny se dle obou lékařů toto daří prokázat pouze u subjektivních problémů (pomoc od bolesti) nikoli u měřitelných (otěhotnění, uzdravení rakoviny a tak)

Vyléčení angíny Vám věřím. Otázka je, jak by nemoc probíhala, kdybyste se neléčil vůbec. Pak to ještě zkusit tisíckrát zopakovat.

Další věcí je, že byliny se vejdou i do západní medicíny, nepletu-li se.

+1/0
22.6.2015 16:10

B88o38h84u64m64í33r 56Š78i35m28e71k 3941530664964

Byliny jsou součástí západní medicíny po mnoha exaktních experimentech. Rozhodně se nestaví jen na empirii.

0/0
13.8.2015 12:46

B29o12h97u19m76í53r 31Š92i18m35e86k 3461350874714

Vždy jsem poražen na lopatky, když někdo hodnotí funkce, o kterých nic neví. Není to tak dávno, co se léčila angína bez antibiotik a bez čínské medicíny a bez homeopatik. Přežije nebo nepřežije. A mnoho pacientů přežilo! Nezapomeň, že nemáš jen tělo, ale máš i duši, která zde může být rozhodující movens úzdravy!

0/0
13.8.2015 12:44

O79l36g75a 46P22a74v19l48í29k42o77v69á 6184728757772

Zopakuji příspěvek, který se mi omylem umístil u kvalitního blogu pana Valíčka na stejné téma: Až na něho dojde, budou mu dobré i kozí bobky, tedy, zbude-li mu pud sebezáchovy. Dělají to tak všichni vševědoucí machové: tajně se připlíží, psí oči a pěkně prosím, pomozte :-)

0/−1
22.6.2015 13:28

J58e24r73r14y 82D55a22n73ě25k 5668455759392

Ono je to spis naopak. Alternativci "leci" vetsinu nemoci, ktere pacient nema. A kdyz pak jde do tuheho, utikaji ke klasickemu doktorovi se slovy: "doktore pomoz"

+1/0
22.6.2015 21:59

B77o85h31u89m62í47r 45Š29i16m54e32k 3201620784764

Praktickému lékaři se dnes často stává, že pacient přinese šest vyšetření různými odborníky s výsledkem "zdráv" a přichází k praktickému lékaři s prosíkem "něco mi s tím udělejte". Praktický lékař je na rozdíl od specialistů vzdělán v oboru, který těm specialistům chybí, a tomuto tulákovi po lékařích snadno a rychle pomůže. Škoda, že se za vyšetření neplatí, vážil by si svého kvalitního lékaře.

0/0
13.8.2015 12:52

T97o83m22á29š 42B56r37y32k60n82a87r 1335237113302

Kubek se jen v klidu a s nadhledem snažil racionálně argumentovat proti iracionálnímu.

Přečtěte si třeba odkaz:

http://www.tribune.cz/clanek/36332-homeopatika-a-akupunktura-studie-ukazaly-nulovy-efekt

+1/−1
22.6.2015 11:33
Foto

T54o39m42á19š 50B56a56l79v55í35n 1400575512692

Kuberk nebyl v klidu a věcná argumentace vypadá jinak.

Váš odkaz je na článek pochybné úrovně protože  jsem se V8m již jednou snažil vysvětlit že homeopatie a čínská medicína melze měřit stejnými způsoby jako západní medicína. Proto každá takováto studie (většinou štědře sponzorovaná farmaceutickými firmami) dopadne negativně.

+1/−1
22.6.2015 12:46
Foto

L51a93d29i76s45l74a41v 53M25a43r81e49k 1632697163747

A jakými způsoby tyto disciplíny měřit lze?

0/0
22.6.2015 13:00
Foto

T23o31m27á84š 98B92a76l53v37í29n 1510145662932

Co třeba výsledky dlouhodobého léčení? Množstvím recidiv?

0/0
22.6.2015 14:32

B11o98h85u61m18í87r 67Š56i76m36e88k 3101230984364

Souhlas, ale přidej i studie fysiologické a patofysiologické, aby Tvůj výzkum měl smysl.

0/0
13.8.2015 13:17
Foto

T11o91m85á72š 79B21a18l40v65í69n 1580275742482

Co třeba výsledky dlouhodobých léčení? Množstvím recidiv? Ale randomizace je úplně mimo a nefunguje.

0/0
22.6.2015 14:33
Foto

L26a33d37i86s31l41a82v 63M11a61r27e16k 1652547903957

Randomizace je podle mne velmi dobrý prostředek k prokázání účinnosti léku. Mimochodem i pan doktor Bílek se randomizací v diskusi ohání.

Výsledky dlouhodobých léčení či množství recidiv mi také smysl dávají. Existují na toto téma nějaké seriózní studie?

+1/0
22.6.2015 14:54
Foto

T98o78m77á27š 36B36a65l40v85í81n 1920675292912

Randomizace  ještě dává smysl u čínské medicíny, u homeopatie je to nesmysl (omlouvám se opravuji), ale i u čínské medicíny má nižší průkaznost. Čínská medicína totiž také pracuje s individualitou pacienta, byť méně než homeopatie. Je tedy zřejmé, že pokud budu testovat jeden lék či jeden léčebný postup bude u homeopatie výsledek zcela zavádějící, u čínské medicíny mírně zkreslený. Homeopatie stejně jako čínská medicína se totiž snaží především odstranit příčinu, protože samotnou nemoc považují jen za důsledek.

Ptal jste se na jiné studie - přikládám odkaz na článek o jedné (ze Švýcarska), kde je i několik referencí na zdroje. Snad nebude podezřívat Švýcary z manipulace :-)

Na druhou stranu  - ani homeopatie a ani čínská medicína nejsou samospasitelné a proto oceňuji snahy lidí jako je pan doktor Bílek, kteří se snaží mít po ruce co největší škálu léčebných postupů a najít ten nejvhodnější ať už pochází ze západní medicíny nebo je homeopatický a nebo je z číny.

0/0
22.6.2015 15:17
Foto

L59a70d91i17s60l12a60v 23M91a66r52e46k 1902347543737

Mít po ruce co největší škálu léčebných postupů je jistě chvályhodné. Myslím ale, že je lépe hledat v oblastech psychologie a etiky než v okultních vodách.

Obyčejný zájem o člověka, lidské teplo, přijetí ze strany lékaře, léčí a často má sílu udržet pacienta u západní medicíny a nevypudit jej do náruče šarlatánů.

+1/0
22.6.2015 16:53
Foto

T55o63m49á68š 69B78a49l57v22í88n 1670955102482

JAk homeopatie tak čínská medicína není nic okultního je to normální studijní a vědní obor ve kterém lze nalézt mnoho empirických důkazů. Stačí je jen hledat.

0/−1
22.6.2015 21:14
Foto

L48a24d44i18s11l56a24v 58M92a87r45e84k 1862207733897

Nevysvětloval zakladatel homeopatie Hahnemann tuto léčbu duchovními principy? Někteří homeopaté se k tomuto hlásí i dnes. Většina tato vysvětlení pochopitelně odmítá a pokouší se funkci homeopatik ozřejmit fyzikálně či chemicky, v čemž komicky selhává. Žádné bezrozporné fyzikální ani chemické vysvětlení funkce homeopatik neexistuje, okultní by se našlo.

0/0
23.6.2015 13:12

B45o40h85u22m36í38r 28Š59i32m79e31k 3441930714444

Bingo! Pracuje se s vis vitalis. Homeopaté dle Avogadrova čísla užívají ředění dvakrát přes nulu gramáže (při 30 centesimálních Hannemannových ředěních), takže můžeš bez obav se léčit třeba i ciankálem, pokud jsou ředění správně provedena. Homeopaté věří, že neléčí samotná molekula léčebné substance, ale pouhý otisk této molekuly. Toto učení je v rozporu s naším fysikálně chemickým poznáním.

0/0
13.8.2015 13:35

B63o22h52u28m37í11r 81Š32i96m59e95k 3701600334844

Balvíne, empirie ano, ale exaktnosti chybí!

0/0
13.8.2015 13:28

B91o38h82u32m52í36r 19Š86i22m19e94k 3841850314354

Marku, k tomu musíš mít čas a mít možnost více se věnovat pacientovi než byrokracii...

0/0
13.8.2015 13:27

B78o63h30u52m80í71r 43Š91i45m87e63k 3181880624394

Balvíne, každá slušná medicína pracuje s individualitou pacienta, pokud je to možné. Příkladem je léčba vysokého krevního tlaku, kde máš celou škálu různých možností ovlivnění, takže můžeš využít vedlejších účinků různých léků k simultánní léčbě další komplikace nebo je užít preventivně k zabránění vzniku nejčastějších komplikací.

0/0
13.8.2015 13:24
Foto

T67o67m35á46š 87B91a60l71v28í18n 1530355402182

http://www.naturalnews.com/035499_homeopathic_medicine_Swiss_report.html

0/0
22.6.2015 15:18
Foto

L42a26d94i11s71l79a42v 49M18a51r22e57k 1462477433887

Po zběžném prolítnutí článku jsem tomu porozuměl tak, že homeopatii zavádí, přestože její efekt je sporný. Rozumím tomu špatně?

0/0
22.6.2015 16:35
Foto

T27o30m34á81š 50B37a58l48v43í43n 1280905112432

Velmi špatně..homeopatie má ve Švýcarsku mnoholetou tradici, ale jako alternativa, nyní jí státní orgány podrobily velmi důkladnému a dlouhodobému zkoumání a následně plně zařadili do systému hrazené zdravotní péče.

0/−1
22.6.2015 21:12
Foto

L37a46d12i82s13l71a67v 17M26a82r96e28k 1582827343397

Přestože její efekt je sporný.

Četl jsem abstrakty článků citovaných v tom textu. Nepřišlo mi, že by některý z nich prokázal efekt homeopatie. Pokud se pletu, a to je možné, moje angličtina je dost špatná, nasměrujte mne, prosím, přesněji a můžeme se pobavit o tom konkrétním textu.

+1/0
23.6.2015 12:46

B55o23h38u39m89í32r 10Š58i67m14e66k 3561670384604

Bohužel, příteli, je to o něčem jiném! Tentokrát rozhodně ne o farmafirmách!

0/0
13.8.2015 13:15

P50a47v73e24l 74S54t62á43r71e31k 6205136502837

Jsem zastánce klasické medicíny, čínskou medicínu vnímám jako alternativní volbu a nebudu ji doporučovat. Nicméně ani zakazovat, ať si každý zvolí, čemu důvěřuje. Nesouhlasím plně s nadpisem, já jsem doufat přestal už dávno. Ta funkce ČLK je nějak zakletá, znám dva prezidenty a zhodnotit, kdo je větší b... neumím. Asi si hodím korunou. Děkuji za upozornění o pořadu (dík patří i panu Valíčkovi).

+1/−1
22.6.2015 11:17
Foto

P32a78v74e24l 13K87u15l62a 7718525148458

Pořad jsem neviděl, ale vím něco o dotyčných prezidentech, takže karma a R^R^R^:-)

+1/−1
22.6.2015 11:07

K98a14r20e49l 87V31e55s79e84l68ý 2584833912799

je tam odkaz......klikněte... :-)

0/0
22.6.2015 11:15
Foto

P17a79v28e58l 73K44u35l91a 7418635508558

Díky, já se samozřejmě podívám, ale později :-)

0/0
22.6.2015 11:47

P87a75v30e20l 38H11r46d43l67i20č69k25a 2291378510929

V roce 1980 jsem měl obrnu lícního nervu s ohrožením oka na které jsem viděl a po více jak půlročním léčení, žádný efekt nenastal. Dostala mě z toho vyhozená paní doktorka z vojenské nemocnice akupunkturou během velmi krátké doby.

0/0
22.6.2015 10:42

B16o64h29u94m34í96r 63Š72i84m86e79k 3801730214784

Ano, je to způsob stimulační terapie. A někdy může být prováděn i akupunkturou.

0/0
13.8.2015 13:39

K85a47r74e67l 14V64e57s29e82l54ý 2454963962209

Díky.Přesně tak, jeho "nevím co to je, ale uráží mne to", je hrozné.......

+5/−1
22.6.2015 10:41
Foto

L13a39d45i91s41l85a75v 43M54a30r89e21k 1572347513317

Nemohu s Vámi souhlasit. Z argumentů, které říkal, jsem nedošel k závěru, že neví o čem mluví.

+1/0
22.6.2015 13:39

K65a69r55e41l 83V76e53s68e47l38ý 2574453462499

jasně, že něco ví, zas tak pitomej neni, ale bojí se o kšeft.To co podsouvá druhým, že jim jde o byznys, to je to o jde jemu! Dnes už mnoho lidí ví, že farmakologie má jednu z nejsilnějších loby ve světě a poslouchat se musí, že jo? Pravda je, že se čínská medicína užívá věky a tady mu nepomůžou ani prachy, aby ji lidé zatratili.

+2/−1
22.6.2015 14:17
Foto

L88a98d66i62s80l56a43v 87M42a35r12e51k 1912547773917

neměl jsem na mysli kšefty. V tom mají máslo na hlavě obě strany. Ale věcné argumenty k funkčnosti alternativní medicíny. Z diskuse mi přišlo patrné, že se v problematice orientuje, žádné "nevím o tom nic, ale nesouhlasím"

+1/0
22.6.2015 14:30

B17o33h76u61m88í75r 50Š65i35m35e84k 3751540134374

Zdá se, že stačí do společnosti vložit pochybnosti o účinku léků a VZP ušetří. Ušetří se i na důchodech. Dvě mouchy jednou ranou!

0/0
13.8.2015 13:42

M40a96r15e41k 90V54a94l53i94č86e77k 2361309394420

za vas komentar jsem moc rad, obaval jsem se, ze tuhle HRUZU nikdo z blogeru nezaznamena, protoze nejde ani o Zemana ani o uprchliky. pred chvili jsem tedy hodil do eteru muj blog na tohle tema a to i pres to, ze podobne reakce na media nejsou to, o cem do blogu rad pisu. diky jeste jednou a jsem rad, ze jsem se nad panem prezidentem neoklepaval jen ja

http://valicek.blog.idnes.cz/c/466748/proc-nebude-milan-kubek-polykat-kozi-bobky.html

0/−1
22.6.2015 10:34



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.